Regulamin Konkursu Fotograficznego
Regulamin Konkursu Fotograficznego
„Człowiek w obiektywie seniora”
1. Postanowienia ogólne
1. Organizator: Organizatorem konkursu jest Federacja Uniwersytetów Trzeciego Wieku
Warmii i Mazur z siedzibą w Olsztynie przy ul. Jagiellońskiej 59/9.
2. Cel konkursu: Celem konkursu jest promowanie talentu fotograficznego oraz ukazanie
piękna i mądrości seniorów poprzez artystyczne ujęcia fotograficzne.
3. Tematyka: Konkurs dotyczy fotografii przedstawiającej seniorów, ich portrety, codzienne
czynności, pasje i nietuzinkowe spojrzenie na życie.
4. Termin: Prace należy nadsyłać w okresie od 15 czerwca 2025 do 30 września 2025r.
5. Postanowienia ogólne: Udział w konkursie jest jednoznaczny z akceptacją niniejszego
regulaminu.
2. Warunki uczestnictwa
1. Uczestnicy: Konkurs skierowany jest do seniorów i edukatorów z dziedziny fotografii ,
niezależnie od wieku, doświadczenia fotograficznego oraz posiadanego sprzętu. Zadanie
konkursowe skierowane jest do UTW zrzeszonych w Federacji UTWWiM.
2. Oryginalność prac: Prace muszą być oryginalne, wykonane przez zgłaszającego oraz
wcześniej niepublikowane w całości ani w części, za wyjątkiem prac prezentowanych na
konkursach tematycznych, bez udziału sztucznej inteligencji IT.
3. Zgłoszenie tematu: Zdjęcia muszą w sposób wyrazisty oddawać tematykę „Człowiek
w obiektywie seniora”. Mogą to być zarówno portrety, jak i sceny dokumentujące życie
seniorów.
3. Zgłoszenie prac
1. Liczba prac: Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie [3] prace konkursowe.
2. Format prac:
o Prace powinny być przesłane w formacie cyfrowym (np. JPG, PNG) o rozdzielczości
minimum 2657×1772 w formacie 2×3
o Każda praca musi być opatrzona tytułem, krótkim opisem (maks. 100 słów) oraz
informacjami: imię, nazwisko, adres e-mail i ewentualnie numer telefonu.
3. Sposób zgłoszenia: Prace należy przesyłać:
o Poprzez formularz dostępny na stronie federacji, na adres e-mail:
federacjautwwim@gmail.com
4. Termin zgłoszeń: Prace muszą być przesłane do dnia 30 września 2025r.. Prace otrzymane
po tym terminie nie będą brane pod uwagę.
4. Prawa autorskie i zgody
1. Autorskie prawa majątkowe: Uczestnik oświadcza, że przysługuje mu pełne prawo
autorskie do zgłoszonej pracy oraz że praca ta nie narusza praw osób trzecich.
2. Zgoda na publikację: Udział w konkursie oznacza wyrażenie zgody na nieodpłatne
wykorzystanie nadesłanych prac przez Organizatora w celach promocyjnych, medialnych
oraz reklamowych (ze wskazaniem autora) bez ograniczeń czasowych i terytorialnych.
3. Odpowiedzialność: Wszelkie roszczenia osób trzecich wynikające z naruszenia praw
autorskich lub dóbr osobistych wyłączają Organizatora z odpowiedzialności.
5. Ocena prac i wybór laureatów
1. Skład komisji: Komisja konkursowa składa się z 3-5 osób posiadających wiedzę
w dziedzinie fotografii, powołanych przez Organizatora.
2. Kryteria oceny: Prace będą oceniane pod kątem:
o Zgodności z tematyką konkursu,
o Kompozycji i estetyki wykonania,
o Technicznej jakości zdjęcia,
o Oryginalności oraz artystycznego wyrazu.
3. Decyzje komisji: Wyniki oceny są ostateczne i nie podlegają reklamacji. Wyniki konkursu
zostaną ogłoszone na stronie organizatora oraz w mediach społecznościowych do dnia
15października 2025r..
6. Nagrody
1. Rodzaje nagród:
o I miejsce: nagroda finansowa w wys. 900zł.
o II miejsce: nagroda finansowa w wys. 700zł.
o III miejsce: nagroda finansowa w wys. 500zł.
2. Wyróżnienia: Organizator może przewidzieć dodatkowe wyróżnienia lub nagrody
specjalne..
7. Postanowienia końcowe
1. Zmiany w regulaminie: Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w
regulaminie, przy czym wszelkie zmiany nie mogą pogorszyć warunków uczestnictwa dla
zgłoszonych prac.
2. Kontakt: Wszelkie pytania dotyczące konkursu można kierować na adres e-mail:
federacjautwwim@gmail.com lub pod numer telefonu: 512 048 868 lub 604 403 340
3. Interpretacja regulaminu: W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem
zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego.
4. Akceptacja regulaminu: Przystąpienie do konkursu oznacza akceptację niniejszych warunków przez uczestnika.
KARTA ZGŁOSZENIA DO KONKURSU
FOTOGRAFICZNEGO
Temat konkursu: „ Człowiek w obiektywie seniora"
Organizator: Federacja UTWWiM w Olsztynie
Realizator zadania: Jarocka Akademia Trzeciego Wieku w Olsztynie
Termin zgłoszeń: 15 czerwiec 2025 do 30 wrzesień 2025r.
Dane uczestnika:
Imię i Nazwisko: _______________________________________
Data Urodzenia: _______________________________________
Adres e-mail: -__________________________________________
Numer telefonu: _______________________________________
Adres zamieszkania: __________________________________
Reprezentuję UTW w…………………………………………..
Informacje o pracach:
Liczba zgłaszanych fotografii: (max. 3)
1. Tytuł fotografii: _______________________________________
Opis (max. 100 słów):
2. Tytuł fotografii: _______________________________________
Opis (max. 100 słów):
3. Tytuł fotografii: _______________________________________
Opis (max. 100 słów):
Oświadczenia:
1. Oświadczam, że jestem autorem zgłaszanych prac i posiadam do
nich pełne prawa autorskie.
Tak
Nie
2. Zgadzam się na wykorzystanie moich prac przez organizatora w
materiałach promocyjnych związanych z konkursem.
Tak
Nie
3. Oświadczam, że zapoznałem/am się z regulaminem konkursu i
akceptuję jego warunki.
Tak
Nie
Podpis uczestnika
…………………………………………………………
(Podpis)
Data: ………………………………………………..
Instrukcje dotyczące przesyłania zgłoszeń:
Proszę przesłać wypełnioną kartę zgłoszenia wraz z fotografiami na
nośniku informatycznym drogą pocztowa na adres : Federacja
Uniwersytetów Trzeciego Wieku Warmii i Mazur 10-283 Olsztyn ul.
Jagiellońska 59/10
W tytule wiadomości proszę wpisać "Konkurs Fotograficzny -2025 ".
Termin zgłoszeń upływa 30.09.2025r.
„Serdecznie zapraszamy wszystkich słuchaczy JATW w Olsztynie do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym! Czekamy na Wasze kreatywne zdjęcia!”