Nr projektu: 2022-1-PL01-KA122-ADU-000073252
Projekt realizowany przez : Jarocką Akademię Trzeciego Wieku w Olsztynie
..…..………..……………..………………..……………………….…………………………………
Regulamin i zasady
kwalifikacji do udziału w Projekcie Erasmus+
mobilność “Estonia”
Nabór II – dodatkowy
Jarocka Akademia Trzeciego Wieku w Olsztynie – zwana dalej Akademią – realizuje projekt Erasmus + Edukacja dorosłych.
W ramach projektu Biuro Projektu – zwane dalej Biurem, planuje mobilność zagraniczną w formule „Kursy i szkolenia” do Estonii / Tallin, Narva/ skierowane do kadry nie dydaktycznej Akademii. Mobilności będzie trwała 7 dni – w tym 2 dni podróży i 5 dni u partnera przyjmującego.
Cel projektu.
Rozwój Jarockiej Akademii Trzeciego Wieku w Olsztynie w dziedzinie edukacji dorosłych i zwiększenie kompetencji kadry nie dydaktycznej poprzez rozwój kompetencji kluczowych; w zakresie rozumienia i tworzenia informacji /Technologie Informacyjno – Komunikacyjne/ i podnoszenia kompetencji kluczowych..
- Mobilność „ Estonia” planuję się w dniach 02 – 08. 07.2023 r Liczba uczestników 12.
- Do udziału w mobilności uprawnione są dorosłe osoby uczące się i będące członkami Jarockiej Akademii Trzeciego Wielu w Olsztynie;
A/. Osoby w wieku 60+ biorące udział w zajęciach poprawiających umiejętności podstawowe, w tym cyfrowe i inne kompetencje kluczowe.
B/. Osoby z niepełnosprawnościami o szczególnych potrzebach edukacyjnych, mające potrzebę rozwijania swoich kompetencji kluczowych, a zwłaszcza umiejętności podstawowych.
C/. Osoby dorosłe w trudnej sytuacji życiowej, ekonomicznej, społecznej, z mniejszymi szansami, zagrożone wykluczeniem społecznym z powodu niewystarczających kompetencji kluczowych, a zwłaszcza umiejętności podstawowych.
Kompetencje kluczowe:
— kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,
— kompetencje cyfrowe, 4.6.2018 PL Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej C 189/7,
— kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się,
— kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Umiejętności podstawowe;
- korzystanie z nowych technologii – umiejętności cyfrowe.
- Nabór rozpocznie się 15 maja a zakończy 20 maja 2023 r. godz. 15.00
- Pierwszy etap rekrutacji polega na elektronicznym / z własnego adresu poczty elektronicznej/ osobistym zgłoszeniu swojej kandydatury do projektu na adres e-mailowy Akademii / imię i nazwisko, pesel, dokładny adres zamieszkania, nr i datę ważności karty EKUZ, serię ę nr dokumentu tożsamości i datę ważności/,
- Z rekrutacji wyłączone są osoby, które brały udział w mobilności Hiszpania w 2022 r. i mobilności Estonia organizowanej przez Federację UTW WiM w 2023 r.
- Ostateczna weryfikację uczestników przeprowadzi Biuro, Stworzy listę główną i rezerwową kandydatów na mobilnośći.
- Po zakończeniu rekrutacji Zarząd Akademii zatwierdzi Uchwałą kandydatów na uczestników projektu. Listę uczestników przedłoży Biuro projektu.
- Biuro projektu na stronie internetowej Akademii do dnia 24 maja 2023 r. poinformuje wybranych uczestników o przejściu kwalifikacji /lista główna i rezerwowa/. Datę sporządzenia kompletu dokumentacji przez kandydatów na mobilność i szkolenie przed wyjazdem wyznacza się na 29maja 2023 r. godz. 10.30 w OSW Olsztyn. Nr sali zostanie podany na wykładzie w dniu 24 maja.
- Na szkolenie zaproszone zostaną 2 osoby z listy rezerwowej, ktore wypełnią tylko dokumentację rekrutacyjną bez podpisywania umów.
Nieprzybycie kandydata w wyznaczonym terminie na szkolenie automatycznie eliminuje go z udziału w projekcie. Na jego miejsce Biuro wyznaczy inną osobę z listy rezerwowej..
Obowiązki kandydata na uczestnika mobilności.
- Elektroniczne zgłoszenie swojej kandydatury.
- Udział w szkoleniu, wypełnienie dokumentacji rekrutacyjnej i podpisanie umowy pomiędzy beneficjentem a uczestnikiem mobilności,.
- Kandydat jest zobowiązany do posiadania ważnej karty EKUZ. Karta nie obejmuje kompleksowego ubezpieczenia. Zaleca się zawarcie dodatkowego indywidualnego ubezpieczenia.
- Uczestnik mając na uwadze termin mobilności powinien dołożyć wszelkich starań aby w wyznaczonym terminie uczestniczyć w mobilności. Z wyjątkiem siły wyższej* wszystkie inne powody nie odbycia mobilności będą kwalifikowane z winy kandydata. Niezależnie od okoliczności po stronie kandydata spoczywa obowiązek terminowego udzielania odpowiedzi na pytania Biura, odpowiadania na sms – y itp.
- Po powrocie z każdej mobilności uczestnik otrzyma z UE e-mailem wezwanie do złożenia raportu w systemie Beneficiary Module i musi go złożyć osobiście w terminie określonym w Umowie /dlatego ważne jest by podane do zawarcia Umowy adresy e-mail były cały czas aktywne/ . Biuro rekomenduje aby wspomniany raport sporządzić i wysłać w terminie jak najszybszym /7 dni/.
UWAGA:
Nie złożenie sprawozdania w systemie BM w terminie skutkuje pozbawieniem Akademii równowartości kwoty projektu przypadającej na jednego uczestnika. W takim przypadku Akademia wystąpi o pokrycie kosztów od uczestnika, który nie dopełnił obowiązku.
- Przed upływem 14 dni od zakończenia danej mobilności każdy uczestnik sporządzi pisemne sprawozdanie z pobytu dla potrzeb projektu / wydanie biuletynu/, które prześle drogą elektroniczną na adres koordynatora projektu postoj_andrzej@wp.pl . Sprawozdanie to musi odzwierciedlać cele projektu i nabyte kompetencje.
- Ponadto każdy uczestnik jest zobowiązany do:
– uczestnictwa w spotkaniu podsumowującym zakończenie projektu,
– wykorzystania w Akademii wiedzy, którą nabył w projekcie oraz wdrażania nabytych
umiejętności i doświadczeń w praktyce.
– może zostać wezwany przez FRSE do złożenia dodatkowych wyjaśnień.
Kandydaci nie stosujący się do Regulaminu lub też nie wykonujący poleceń Biura projektu mogą zostać wykluczeni z projektu.
Obowiązki Biura projektu.
- Zamieszczenie Regulaminu naboru i Harmonogramu działań Biura na stronie internetowej Akademii.
- Przygotowanie dokumentacji związanej z mobilnością.
- Przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia / informacja o kraju partnera przyjmującego, podpisanie umów, informacja o projekcie, ankiety ewaluacyjne, itp./.
- Zamieszczenie listy kandydatów /lista główna i lista rezerwowa/ na stronie internetowej Akademii.
- Rejestracja uczestników mobilności w systemie BM.
- Organizacja mobilności, wsparcie i nadzór nad prawidłowym przebiegiem mobilności.
- Ewaluacja mobilności po wyjeździe szkoleniowym.
- Przygotowanie i przeprowadzenie spotkania podsumowującego projekt.
- Sporządzenie Raportu końcowego wraz z załącznikami.
- Finansowe rozliczenie projektu.
- Upowszechnianie doświadczeń projektu na stronie internetowej Akademii, platformie EPALE, wydanie Biuletynu, w środkach masowego przekazu.
- Ubezpieczenie uczestników mobilności;
- NNW – w podróży – obowiązek po stronie Przewoźnika
- NNW – w trakcie pobytu – obowiązek po stronie Akademii
- EKUZ – choroby zwykłe – nie objęte ubezpieczeniem NNW
Biuro Projektu.
Kierownik biura – Elżbieta Oklińska, tel. 668 695 040, sekretariat@jatw.pl
Koordynator projektu – Andrzej Postój, tel. 531 – 551 – 161, postoj_andrzej@wp.pl
Oprac. A. Postój, koordynator projektu
…………………………………………………………………………………………………………
*Siła wyższa – Nieprzewidywalna sytuacja wyjątkowa lub nieprzewidywalne wydarzenie wyjątkowe, będące poza kontrolą uczestnika i niewynikające z jego błędu lub zaniedbania.